GamingHeaven
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


BE/NL Gaming Forum
 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 LCD TV ?!

Ga naar beneden 
+2
lowscore
Narutofreak
6 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Narutofreak
Hated by many, loved by all
Narutofreak


Aantal berichten : 177
Leeftijd : 36
Woonplaats : Mechelen
Registration date : 22-03-08

LCD TV ?! Empty
BerichtOnderwerp: LCD TV ?!   LCD TV ?! I_icon_minitimedo apr 03, 2008 8:35 pm

Ik ben dus van plan om een LCD TV te kopen, maar ik weet niet goed welke. Het is voor een kleine kamer, ik ga er Maximum 2.5 meter van af zitten, dus ik dacht aan één van deze:

http://www.redcoon.be/index.php/cmd/shop/a/ProductDetail/pid/B142943/cid/15004/LG_ELECTRONICS_26_LB_75/#

Of

http://www.redcoon.be/index.php/cmd/shop/a/ProductDetail/pid/B127376/cid/15004/Samsung_LE_26_R_86_BD/#

Of

http://www.redcoon.be/index.php/cmd/shop/a/ProductDetail/pid/B143127/cid/15004/Sony_KDL_26_U_3000/#

Welke zou een betere zijn om met mijn PS3 op te gamen & wat Blu-Ray's te kijken ?
Terug naar boven Ga naar beneden
https://gamingheaven.darkbb.com
lowscore
GM Noob
GM Noob
lowscore


Aantal berichten : 123
Registration date : 28-03-08

LCD TV ?! Empty
BerichtOnderwerp: Re: LCD TV ?!   LCD TV ?! I_icon_minitimedo apr 03, 2008 8:58 pm

Een Panasonic!
Terug naar boven Ga naar beneden
Narutofreak
Hated by many, loved by all
Narutofreak


Aantal berichten : 177
Leeftijd : 36
Woonplaats : Mechelen
Registration date : 22-03-08

LCD TV ?! Empty
BerichtOnderwerp: Re: LCD TV ?!   LCD TV ?! I_icon_minitimedo apr 03, 2008 9:01 pm

lowscore schreef:
Een Panasonic!
En daarom ben je ook mod ! Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
https://gamingheaven.darkbb.com
MASSiVE
Who's your daddy?
MASSiVE


Aantal berichten : 87
Leeftijd : 41
Woonplaats : Gent
Registration date : 22-03-08

LCD TV ?! Empty
BerichtOnderwerp: Re: LCD TV ?!   LCD TV ?! I_icon_minitimevr apr 04, 2008 12:59 pm

waarom koopt ge gene plasma? is in zoveel opzichten beter dan lcd, de reden waarom ik nen Panasonic plasma gekocht heb Wink de nieuwe generatie is ook ver uit
Terug naar boven Ga naar beneden
lowscore
GM Noob
GM Noob
lowscore


Aantal berichten : 123
Registration date : 28-03-08

LCD TV ?! Empty
BerichtOnderwerp: Re: LCD TV ?!   LCD TV ?! I_icon_minitimevr apr 04, 2008 3:01 pm

Ne plasma heeft phosphor trailing & ne LCD pixel smearing.

Daarom raad ik andere merken dan Samsung en Sony aan voor een LCD want die panelen (zelfde makelij) hebben daar 't meest last van.

Phosphor trailing zuigt ook voor 't gamen, hoor. Constant die gele strepen achter lichte delen als 't beeld beweegt is ook geen zicht, imo.

Vandaar dat ik momenteel enkel op mijn handhelds game, en op mijn 20-jaar oude CRT Standard Definition 60 fps & 60 Hz games only.

Al de rest in mijn collectie games staat apart tot er weer deftige TV's op de markt komen. 'K bedoel daarmee TV's met 0 secenden responds time zonder bijeffecten, beter contrast, en deftig werkende motion frame interpolation technologie zodat al die 30 fps games eindelijk ook eens speelbaar zijn zonder schokkend beeld.

maw. Mijne 360 en PS3 zullen er nog een tijdje werkloos staan, vrees ik. pale
Terug naar boven Ga naar beneden
Narutofreak
Hated by many, loved by all
Narutofreak


Aantal berichten : 177
Leeftijd : 36
Woonplaats : Mechelen
Registration date : 22-03-08

LCD TV ?! Empty
BerichtOnderwerp: Re: LCD TV ?!   LCD TV ?! I_icon_minitimevr apr 04, 2008 7:31 pm

Wacht, dus je wilt zeggen dat 8 ms respons bla bla slechter is dan 5 ms ?
Terug naar boven Ga naar beneden
https://gamingheaven.darkbb.com
MASSiVE
Who's your daddy?
MASSiVE


Aantal berichten : 87
Leeftijd : 41
Woonplaats : Gent
Registration date : 22-03-08

LCD TV ?! Empty
BerichtOnderwerp: Re: LCD TV ?!   LCD TV ?! I_icon_minitimevr apr 04, 2008 10:21 pm

iets, maar of het echt merkbaar is.. trouwens van die nadelen dat lowscore vermeld hebbek nog nie echt ondervonden, zelf een snel spel zoals burnout is echt zuiver, en kzit er 2.5m van
Terug naar boven Ga naar beneden
lowscore
GM Noob
GM Noob
lowscore


Aantal berichten : 123
Registration date : 28-03-08

LCD TV ?! Empty
BerichtOnderwerp: Re: LCD TV ?!   LCD TV ?! I_icon_minitimevr apr 04, 2008 10:49 pm

Bij racers valt phophor trails het minste op - net als smearing trouwens - omdat je "in 't beeld" rijdt, constant beweegt (itt stop-move-stop gameplay of camera movements), en die bijeffecten op de zijdelings weinig bewegingde objecten lijken op motion-blur.

Speel daarintegen eens Fear...

ps. Ik besef uiteraard wel dat ik enorm veeleisend ben. Maar kom, voor de prijs dat de nieuwe modellen op de markt worden gezwierd mag je wel wat kritisch zijn, imo.
Terug naar boven Ga naar beneden
lowscore
GM Noob
GM Noob
lowscore


Aantal berichten : 123
Registration date : 28-03-08

LCD TV ?! Empty
BerichtOnderwerp: Re: LCD TV ?!   LCD TV ?! I_icon_minitimevr apr 04, 2008 10:59 pm

Narutofreak schreef:
Wacht, dus je wilt zeggen dat 8 ms respons bla bla slechter is dan 5 ms ?

Uiteraard. Vooral bij panelen die harde smearing hebben. Voor 30 fps games is het soms een voordeel een lange respondstijd te hebben, dan schokt het beeld teminsten niet zo hard als bij een CRT.
Terug naar boven Ga naar beneden
Daunty
Gaming Maniation Wannabee
Gaming Maniation Wannabee
Daunty


Aantal berichten : 44
Leeftijd : 36
Registration date : 23-03-08

LCD TV ?! Empty
BerichtOnderwerp: Re: LCD TV ?!   LCD TV ?! I_icon_minitimevr apr 04, 2008 11:41 pm

Ik heb een plasma en heb totaal geen last van al die zaken bij het gamen. Ziet er enorm super uit, maar ik zet wel men GAME mode aan. Een optie die in de plasma zit waardoor alles mooier oogt. De kleuren worden natuurlijker en het helpt ook tegen het inbranden van bepaalde zaken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Narutofreak
Hated by many, loved by all
Narutofreak


Aantal berichten : 177
Leeftijd : 36
Woonplaats : Mechelen
Registration date : 22-03-08

LCD TV ?! Empty
BerichtOnderwerp: Re: LCD TV ?!   LCD TV ?! I_icon_minitimeza apr 05, 2008 12:25 am

En wat is dan nu de conclusie ? Wat moet ik doen ? Weet iemand dan een link naar een goede TV, of is er eentje van die 3 daarboven goed ?
Terug naar boven Ga naar beneden
https://gamingheaven.darkbb.com
MASSiVE
Who's your daddy?
MASSiVE


Aantal berichten : 87
Leeftijd : 41
Woonplaats : Gent
Registration date : 22-03-08

LCD TV ?! Empty
BerichtOnderwerp: Re: LCD TV ?!   LCD TV ?! I_icon_minitimeza apr 05, 2008 1:01 pm

Panasonic TH37-PX80 G11 Plasma

http://www.redcoon.be/index.php/cmd/shop/a/ProductDetail/pid/B145857/cid/15001/Panasonic_TH_37PX80/

groter dan 37" zouk nie gaan als ge er maar 2.5m van zit zoals mij, ik heb de vorige generatie (G10) nl. TH37-PV70 en enorm content van, was de beste koop van test aankoop toen ik hem kocht, nog gene sec spijt van gehad, en gamen is gewoonweg de max, als ge het geluid op de muziekstand zet zit er nen goeie bass in Very Happy

kheb de mijne 1100€ betaald, dus 860€ voor de nieuwe generatie is zeker geen geld

kheb bij vandeborre tientallen lcd's en plasmas zien draaien (wel op fabrieksinstellingen ma soit), maar vond die panasonic's toch wel het schoonst, onder de 1200€ (toen) that is
Terug naar boven Ga naar beneden
lowscore
GM Noob
GM Noob
lowscore


Aantal berichten : 123
Registration date : 28-03-08

LCD TV ?! Empty
BerichtOnderwerp: Re: LCD TV ?!   LCD TV ?! I_icon_minitimeza apr 05, 2008 7:32 pm

Hetzelfde staat hier, de PV70, maar dan in een 42 inch versie. (Voor 't gamen op 3.5 meter afstand, en voor TV op 5 meter.) 'K zal eens zien of ik een foto kan maken van phosphor trails... Buiten dat ben ik er ook content van. Is natuurlijk plasma resolutie en dat merkt je wel, maar dat heeft ook zijn voordelen, zo is SD weergave vrij goed als je nog een last-gen console aansluit itt andere TV's waar de scaler er een wazige boel van maakt. En is de kleurweergave ook ok, in ieder geval beter dan LCD (buiten de verkleuringen van de phosphor trails gerekend).
Terug naar boven Ga naar beneden
Narutofreak
Hated by many, loved by all
Narutofreak


Aantal berichten : 177
Leeftijd : 36
Woonplaats : Mechelen
Registration date : 22-03-08

LCD TV ?! Empty
BerichtOnderwerp: Re: LCD TV ?!   LCD TV ?! I_icon_minitimeza apr 05, 2008 8:39 pm

MASSiVE schreef:
Panasonic TH37-PX80 G11 Plasma

http://www.redcoon.be/index.php/cmd/shop/a/ProductDetail/pid/B145857/cid/15001/Panasonic_TH_37PX80/

groter dan 37" zouk nie gaan als ge er maar 2.5m van zit zoals mij, ik heb de vorige generatie (G10) nl. TH37-PV70 en enorm content van, was de beste koop van test aankoop toen ik hem kocht, nog gene sec spijt van gehad, en gamen is gewoonweg de max, als ge het geluid op de muziekstand zet zit er nen goeie bass in Very Happy

kheb de mijne 1100€ betaald, dus 860€ voor de nieuwe generatie is zeker geen geld

kheb bij vandeborre tientallen lcd's en plasmas zien draaien (wel op fabrieksinstellingen ma soit), maar vond die panasonic's toch wel het schoonst, onder de 1200€ (toen) that is
Die wordt het dus... Bedankt Wink Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
https://gamingheaven.darkbb.com
lowscore
GM Noob
GM Noob
lowscore


Aantal berichten : 123
Registration date : 28-03-08

LCD TV ?! Empty
BerichtOnderwerp: Re: LCD TV ?!   LCD TV ?! I_icon_minitimema apr 07, 2008 3:12 pm

Dont ' say I didn't warn you about green fringes (Phosphor Trails):

LCD TV ?! Plasmaphosphortrailslu5.th
LCD TV ?! Plasmaphosphortrails2cw5.th

Maar ja, je hebt al een plasma gehad, dus als 't je toen niet stoorde zal dat nu ook niet 't geval zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
MASSiVE
Who's your daddy?
MASSiVE


Aantal berichten : 87
Leeftijd : 41
Woonplaats : Gent
Registration date : 22-03-08

LCD TV ?! Empty
BerichtOnderwerp: Re: LCD TV ?!   LCD TV ?! I_icon_minitimema apr 07, 2008 6:01 pm

denk dat er iets scheelt aan uw scherm ze :p kheb da hier nog nooit gezien, en heb al een 10-tal games gespeeld op den ps3, lijkt mij eerder een mankement

@naruto; vantweekend te horen gekregen dattek nen plasma mag kiezen van mijn pa, 99% word het diene TH37-PX80 Smile de mijne verhuist dan naar mijn ma aangezien mijn pa nie weet dattek al nen plasma heb en den diene van mijn ma zogezegd bij mij staat, ochja, ge kunt da toch nie weigeren é? :p normaal zou de 11e generatie de helft zoveel vebruiken, maar kzie dat het nog altijd een 230W is, mss wachtek op de 12e generatie, kzal zien
Terug naar boven Ga naar beneden
Narutofreak
Hated by many, loved by all
Narutofreak


Aantal berichten : 177
Leeftijd : 36
Woonplaats : Mechelen
Registration date : 22-03-08

LCD TV ?! Empty
BerichtOnderwerp: Re: LCD TV ?!   LCD TV ?! I_icon_minitimema apr 07, 2008 6:41 pm

MASSiVE schreef:
denk dat er iets scheelt aan uw scherm ze :p kheb da hier nog nooit gezien, en heb al een 10-tal games gespeeld op den ps3, lijkt mij eerder een mankement

@naruto; vantweekend te horen gekregen dattek nen plasma mag kiezen van mijn pa, 99% word het diene TH37-PX80 Smile de mijne verhuist dan naar mijn ma aangezien mijn pa nie weet dattek al nen plasma heb en den diene van mijn ma zogezegd bij mij staat, ochja, ge kunt da toch nie weigeren é? :p normaal zou de 11e generatie de helft zoveel vebruiken, maar kzie dat het nog altijd een 230W is, mss wachtek op de 12e generatie, kzal zien
Nu dat we hier toch bezig zijn... Gisteren bij een vriend geweest, die heeft een full hd lcd en ik zie eigenlijk maar weinig verschil met full hd & 720 p ofzo... So what's with the hype... ?
En @ Massive, da kunt ge zeker ni weigere ma 11de of 12de zo gaan ze blijven komen, buy what you can & enjoy while it lasts Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
https://gamingheaven.darkbb.com
MASSiVE
Who's your daddy?
MASSiVE


Aantal berichten : 87
Leeftijd : 41
Woonplaats : Gent
Registration date : 22-03-08

LCD TV ?! Empty
BerichtOnderwerp: Re: LCD TV ?!   LCD TV ?! I_icon_minitimema apr 07, 2008 8:46 pm

ge ziet maar verschil boven de 42", en da is als ge er dicht gaat opzitten, kan mij nie voorstellen dat het nog zuiverder kan dan nu, blu-ray is echt prachtig!

tis idd veel hype voor iets miniem, ze zijn al bezig met Ultra HD, maar zulke resoluties zijn eerder bestemd voor cinema's enz..

http://life.tweakers.net/nieuws/50022/standaard-voor-ultra-hd-komt-steeds-dichterbij.html
Terug naar boven Ga naar beneden
Narutofreak
Hated by many, loved by all
Narutofreak


Aantal berichten : 177
Leeftijd : 36
Woonplaats : Mechelen
Registration date : 22-03-08

LCD TV ?! Empty
BerichtOnderwerp: Re: LCD TV ?!   LCD TV ?! I_icon_minitimema apr 07, 2008 9:03 pm

Ja, zijn TV was ook groter dan 42", maar niet echt OVERDREVEN veel verschil zoals ze het met 720p enzo... Wel geen blu-ray's gekeken... Maar games waren echt niet zo'n groot verschil Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
https://gamingheaven.darkbb.com
lowscore
GM Noob
GM Noob
lowscore


Aantal berichten : 123
Registration date : 28-03-08

LCD TV ?! Empty
BerichtOnderwerp: Re: LCD TV ?!   LCD TV ?! I_icon_minitimema apr 07, 2008 10:49 pm

MASSiVE schreef:
denk dat er iets scheelt aan uw scherm ze :p kheb da hier nog nooit gezien, en heb al een 10-tal games gespeeld op den ps3, lijkt mij eerder een mankement

Nee, is geen mankement aan mijn TV. (Schreven ze van smearing op mijn PSP scherm ook.) 'T is eigen aan Plasma technologie, en iederen Plasma TV heeft het in meer of mindere mate. Het wordt vermeld bij elke zichzelf respecterende TV review site (http://www.hdtvtest.co.uk/ bvb.), en is geliefde stof om over te discusiëren op AV forums telkens nieuwe modellen zich aanbieden. Het hangt van de 'getrainde' ogen van de toeschouwer af of het echt merkbaar is voor die persoon. Ik zie dat dus op elke plasma die ik ooit al gezien heb.

edit: uitleg over phosphor trails: .http://www.hdtvtest.co.uk/news/2007/04/01/plasma-phosphor-trail/


Narutofreak schreef:
Nu dat we hier toch bezig zijn... Gisteren bij een vriend geweest, die heeft een full hd lcd en ik zie eigenlijk maar weinig verschil met full hd & 720 p ofzo... So what's with the hype... ?

Fijnere 'korrel' wil zeggen dat je naar grotere schermen kan kijken zonder dat het beeld onscherp wordt. 720p is uiteraard scherp, maar geef dat weer op een 70inch scherm en dan zal 1080p nog veel scherper tonen. De kijkafstand verkleint ook tegenover SD bvb.
Op een 40 incher is het verschil tussen 1080p en 720p niet groot, maar ik vind toch nog steeds merkbaar. Vooral bij in de scherpte van menu 's en andere teksten in games. Voor kleiner dan 40 inch is het feitenlijk de moeite niet meer. Ben je dus van zin een 37" te kopen, dan is een HR-Ready voldoende, zeker omdat veel games toch maar maximaal in 720p draaien. Wel rekening houden dat een HD-Ready dus wel steeds up-of downscaled, en niet zoals veel Full-HD's 1:1pixelmapping heeft, én bijgevolg ook overscan introduceert


Laatst aangepast door lowscore op ma apr 07, 2008 11:02 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
lowscore
GM Noob
GM Noob
lowscore


Aantal berichten : 123
Registration date : 28-03-08

LCD TV ?! Empty
BerichtOnderwerp: Re: LCD TV ?!   LCD TV ?! I_icon_minitimema apr 07, 2008 10:57 pm

@ Massive, en eender wie het zich zou interesseren: de Panasonic TH42PX80 review op HDTVTestUK.
Terug naar boven Ga naar beneden
adembaba
Admin
adembaba


Aantal berichten : 121
Leeftijd : 38
Woonplaats : Gent
Registration date : 02-04-08

LCD TV ?! Empty
BerichtOnderwerp: Re: LCD TV ?!   LCD TV ?! I_icon_minitimedi apr 08, 2008 12:15 pm

http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/product/lcd+televisie.htm

Rechts bovenaan zie je "best beoordeelde lcd's"
Terug naar boven Ga naar beneden
lowscore
GM Noob
GM Noob
lowscore


Aantal berichten : 123
Registration date : 28-03-08

LCD TV ?! Empty
BerichtOnderwerp: Re: LCD TV ?!   LCD TV ?! I_icon_minitimedi apr 08, 2008 1:11 pm

Mja, van bezoekers, die dikwijls 'ongeschoold' zijn betreffende beeldkwalieit, noch vergelijkend materiaal bezitten. Neutral

Een bezoek aan bvb. http://www.avforums.com/forums/index.php is meer waard. Effe searchen naar het type wat je interesseert en - soms honderden - pagina's doorziften levert veel meer op voor een geïnformeerde aankoop.
Terug naar boven Ga naar beneden
Narutofreak
Hated by many, loved by all
Narutofreak


Aantal berichten : 177
Leeftijd : 36
Woonplaats : Mechelen
Registration date : 22-03-08

LCD TV ?! Empty
BerichtOnderwerp: Re: LCD TV ?!   LCD TV ?! I_icon_minitimedi apr 08, 2008 6:02 pm

Welke kan je me dan aanbevelen ? Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
https://gamingheaven.darkbb.com
MASSiVE
Who's your daddy?
MASSiVE


Aantal berichten : 87
Leeftijd : 41
Woonplaats : Gent
Registration date : 22-03-08

LCD TV ?! Empty
BerichtOnderwerp: Re: LCD TV ?!   LCD TV ?! I_icon_minitimedi apr 08, 2008 6:23 pm

lowscore schreef:
@ Massive, en eender wie het zich zou interesseren: de Panasonic TH42PX80 review op HDTVTestUK.

I didn't witness any phosphor trails (a.k.a. plasma rainbows, green fringe, phosphor lag, etc.) even when I wielded my sword with ferocious speed in Devil May Cry 4, but because individual susceptibility (i.e. depending on how high your retinal persistance is) plays a major part in determining whether you see these phosphor trails or not, you should trust your own eyes (e.g. in store demos) rather than what I say in this regard. Luckily for me I generally don't see these green flashes, but if you've seen them before on other plasmas, it's very likely that you'll see them too on the Panasonic TH42PX80Buy this for £699.00 at Dixons
Use code 'AW20' to get £20 off given that the underlying plasma technology remains unchanged.

hij ziet het dus ook nie, en kheb nochtans zeer goede ogen Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





LCD TV ?! Empty
BerichtOnderwerp: Re: LCD TV ?!   LCD TV ?! I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
LCD TV ?!
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
GamingHeaven :: Koop & Verkoop :: Aankoop Advies-
Ga naar: