GamingHeaven
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


BE/NL Gaming Forum
 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 LCD TV ?!

Ga naar beneden 
+2
lowscore
Narutofreak
6 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Narutofreak
Hated by many, loved by all
Narutofreak


Aantal berichten : 177
Leeftijd : 36
Woonplaats : Mechelen
Registration date : 22-03-08

LCD TV ?! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: LCD TV ?!   LCD TV ?! - Pagina 2 I_icon_minitimedi apr 08, 2008 6:36 pm

Ok, nu weet ik echt niet wat doen... Very Happy
Moet ik die TV dat MASSiVE zei nu kopen of niet ? Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
https://gamingheaven.darkbb.com
lowscore
GM Noob
GM Noob
lowscore


Aantal berichten : 123
Registration date : 28-03-08

LCD TV ?! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: LCD TV ?!   LCD TV ?! - Pagina 2 I_icon_minitimedi apr 08, 2008 9:43 pm

Narutofreak schreef:
Ok, nu weet ik echt niet wat doen... Very Happy
Moet ik die TV dat MASSiVE zei nu kopen of niet ? Razz
Zoals ik op pagina 1 reeds schreef:
lowscore schreef:
Maar ja, je hebt al een plasma gehad, dus als 't je toen niet stoorde zal dat nu ook niet 't geval zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
lowscore
GM Noob
GM Noob
lowscore


Aantal berichten : 123
Registration date : 28-03-08

LCD TV ?! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: LCD TV ?!   LCD TV ?! - Pagina 2 I_icon_minitimedi apr 08, 2008 9:55 pm

Citaat :
I didn't witness any phosphor trails (a.k.a. plasma rainbows, green fringe, phosphor lag, etc.) even when I wielded my sword with ferocious speed in Devil May Cry 4, but because individual susceptibility (i.e. depending on how high your retinal persistance is) plays a major part in determining whether you see these phosphor trails or not, you should trust your own eyes (e.g. in store demos) rather than what I say in this regard[/u]. Luckily for me I generally don't see these green flashes, but if you've seen them before on other plasmas, it's very likely that you'll see them too on the Panasonic TH42PX80 Buy this for £699.00 at Dixons
Use code 'AW20' to get £20 off given that the underlying plasma technology remains unchanged
.

Ge hebt het verkeerde onderlijnd. Razz

MASSiVE schreef:
hij ziet het dus ook nie, en kheb nochtans zeer goede ogen Wink

Dat durf ik gerust in twijfel trekken, maar 't is niet de bedoeling tegen mekaar op te boksen, hé. Het is feitenlijk zoals met andere dingen zoals screen tearing. Ge ziet het, of ge ziet het niet. 'T stoort u, of 't stoort u niet. Zo simpel is het. Maar dat het er is, is een feit.

btw. Heb je die technische uitleg en comments daarop gelezen?
Terug naar boven Ga naar beneden
Narutofreak
Hated by many, loved by all
Narutofreak


Aantal berichten : 177
Leeftijd : 36
Woonplaats : Mechelen
Registration date : 22-03-08

LCD TV ?! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: LCD TV ?!   LCD TV ?! - Pagina 2 I_icon_minitimedi apr 08, 2008 10:01 pm

Nja, ik heb nooit op zoiets opgelet of gezien dus het zal wel goed zijn ?
Terug naar boven Ga naar beneden
https://gamingheaven.darkbb.com
Cowboy Henk
Gaming Maniation Wannabee
Gaming Maniation Wannabee
Cowboy Henk


Aantal berichten : 15
Registration date : 03-04-08

LCD TV ?! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: LCD TV ?!   LCD TV ?! - Pagina 2 I_icon_minitimedi apr 08, 2008 10:44 pm

lowscore schreef:
MASSiVE schreef:
denk dat er iets scheelt aan uw scherm ze :p kheb da hier nog nooit gezien, en heb al een 10-tal games gespeeld op den ps3, lijkt mij eerder een mankement

Nee, is geen mankement aan mijn TV. (Schreven ze van smearing op mijn PSP scherm ook.) 'T is eigen aan Plasma technologie, en iederen Plasma TV heeft het in meer of mindere mate. Het wordt vermeld bij elke zichzelf respecterende TV review site (http://www.hdtvtest.co.uk/ bvb.), en is geliefde stof om over te discusiëren op AV forums telkens nieuwe modellen zich aanbieden. Het hangt van de 'getrainde' ogen van de toeschouwer af of het echt merkbaar is voor die persoon. Ik zie dat dus op elke plasma die ik ooit al gezien heb.

edit: uitleg over phosphor trails: .http://www.hdtvtest.co.uk/news/2007/04/01/plasma-phosphor-trail/


Narutofreak schreef:
Nu dat we hier toch bezig zijn... Gisteren bij een vriend geweest, die heeft een full hd lcd en ik zie eigenlijk maar weinig verschil met full hd & 720 p ofzo... So what's with the hype... ?

Fijnere 'korrel' wil zeggen dat je naar grotere schermen kan kijken zonder dat het beeld onscherp wordt. 720p is uiteraard scherp, maar geef dat weer op een 70inch scherm en dan zal 1080p nog veel scherper tonen. De kijkafstand verkleint ook tegenover SD bvb.
Op een 40 incher is het verschil tussen 1080p en 720p niet groot, maar ik vind toch nog steeds merkbaar. Vooral bij in de scherpte van menu 's en andere teksten in games. Voor kleiner dan 40 inch is het feitenlijk de moeite niet meer. Ben je dus van zin een 37" te kopen, dan is een HR-Ready voldoende, zeker omdat veel games toch maar maximaal in 720p draaien. Wel rekening houden dat een HD-Ready dus wel steeds up-of downscaled, en niet zoals veel Full-HD's 1:1pixelmapping heeft, én bijgevolg ook overscan introduceert



Hmm dit slaagt dus op Lowscore Wink

http://www.hdtvtest.co.uk/news/2007/04/01/plasma-phosphor-trail/

Citaat :
The good news is that 99% of plasma TV owners do not see the problem 99% of the time. However, some people who are “cursed” with sensitive eyes (these people usually notice flicker even when the refresh rate on their computer monitor is set at 75Hz) can’t help but notice the phosphor trails. The aim of this article is to make you – if you’re considering buying a plasma TV – aware that such a problem exists, and that you should make sure you’re not susceptible to it before committing yourself.


Ik zie het ook op dei video's die ze op de site tonen... Maar ja eigenlijk moet je eens je console meenemen en een spel testen op de plasma... als de winkeleigenaar het toestaat tenminste.
Terug naar boven Ga naar beneden
lowscore
GM Noob
GM Noob
lowscore


Aantal berichten : 123
Registration date : 28-03-08

LCD TV ?! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: LCD TV ?!   LCD TV ?! - Pagina 2 I_icon_minitimedi apr 08, 2008 10:48 pm

Cowboy Henk schreef:
some people who are “cursed” with sensitive eyes (these people usually notice flicker even when the refresh rate on their computer monitor is set at 75Hz) can’t help but notice the phosphor trails.

LOL. Inderdaad. 75Hz kan ik niet verdragen vanwege refresh flicker. Pas vanaf 85Hz is 't voor mij OK. alien
Terug naar boven Ga naar beneden
Narutofreak
Hated by many, loved by all
Narutofreak


Aantal berichten : 177
Leeftijd : 36
Woonplaats : Mechelen
Registration date : 22-03-08

LCD TV ?! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: LCD TV ?!   LCD TV ?! - Pagina 2 I_icon_minitimedi apr 08, 2008 11:04 pm

lowscore schreef:
Cowboy Henk schreef:
some people who are “cursed” with sensitive eyes (these people usually notice flicker even when the refresh rate on their computer monitor is set at 75Hz) can’t help but notice the phosphor trails.

LOL. Inderdaad. 75Hz kan ik niet verdragen vanwege refresh flicker. Pas vanaf 85Hz is 't voor mij OK. alien

LOOOL Laughing You're not from this planet, are you ? xD
Terug naar boven Ga naar beneden
https://gamingheaven.darkbb.com
Cowboy Henk
Gaming Maniation Wannabee
Gaming Maniation Wannabee
Cowboy Henk


Aantal berichten : 15
Registration date : 03-04-08

LCD TV ?! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: LCD TV ?!   LCD TV ?! - Pagina 2 I_icon_minitimewo apr 09, 2008 10:11 am

Ik droom echt van deze tv: http://www.hdtvtest.co.uk/Sony-KDL40W3000/

De Sony KDL 40 W3000, de opvolger van de al zo gerenomeerde 40 w2000.

SUMMARY
Sony KDL40W3000 delivers the most accurate colours which – together with excellent blacks and shadow detail – produces the best picture I've seen on a flat-screen LCD TV so far.

PROS
> Accurate colours with excellent colour decoding
> Excellent black level and shadow detail
> "Full Pixel" 1:1 mapping gives superb HD detail

CONS
> Scaling and deinterlacing only average
> Auto-dimming when screen is black/ nearly black
> More expensive than other brands with similar specs
Terug naar boven Ga naar beneden
lowscore
GM Noob
GM Noob
lowscore


Aantal berichten : 123
Registration date : 28-03-08

LCD TV ?! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: LCD TV ?!   LCD TV ?! - Pagina 2 I_icon_minitimewo apr 09, 2008 2:14 pm

Ik droom van nieuwe tech.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





LCD TV ?! - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: LCD TV ?!   LCD TV ?! - Pagina 2 I_icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
LCD TV ?!
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
GamingHeaven :: Koop & Verkoop :: Aankoop Advies-
Ga naar: